Ik zou Marieke niet zijn om…. - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Ik zou Marieke niet zijn om…. - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Ik zou Marieke niet zijn om….

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 November 2011 | Australië, Lilydale

Inmiddels zitten we alweer in week 14, de tijd gaat wat mij betreft veel te snel. De weken vliegen om!
Op stage gaat het inmiddels al wat beter. Ook op de nieuwe locatie weet ik redelijk mijn draai te vinden. Ik hou me bezig met het delen van de medicatie, wondzorg en sinds kort ook de zorg voor 2 stoma’s op een persoon. De bewoner heeft een stoma direct op de nieren en een in de blaas. Erg bijzonder, dus ik neem mijn kans om hier veel vaardigheid in te krijgen.

Vandaag hebben we ook de eerste versie van ons project afgerond. In het Engels. De spreekwoordelijke puntjes moeten nog op de i en we moeten nog enkele dingetjes invullen. Slechts 6 weken te vroeg, maar ach, beter te vroeg dan te laat ;)

Afgelopen week zat weer vol leuke dingen. Vrijdag 4 november zijn we naar Copacobana geweest. De meiden van Princes Margriet hadden ons meegenomen, we waren uiteindelijk met 27 personen! Een leuke groep dus. We hadden ons mooi aangedaan, ik nog snel een nieuwe outfit gehaald, dus we waren er helemaal klaar voor.
Het was een Braziliaanse avond, dus ook een Braziliaanse BBQ. Dat ken ik wel! Helaas geen ananas met kaneelsuiker, wel lekker vlees. Ook hier mocht je de salades zelf halen in de saladebar en het vlees brachten ze aan tafel. Linda en ik begonnen de avond met een kan Sangria, het drinken was er echter duur, dus we deden goedkoop *Dutchies*. Mark, een collega, had voor alle Dutchies een fles Muscato gekocht, dus daar hadden we ook een glas van. Trouwens, Muscato: Yummie!
Toen het vlees aan tafel kwam, waren we erg opgewonden. Honger en het eerste glaasje zat er inmiddels al in. Die aardige meneer wilde het zo goed doen, dat hij zijn koksmes waarmee hij het vlees van zijn spies haalt, op mijn nieuwe rokje vallen, met de punt naar beneden. En ik zou Marieke niet zijn om een dramashowtje neer te zetten. Hij voelde zich duizend maal schuldig en wellicht nog een keer. Hij vroeg mij wat ik dronk. Oei, nu was de keuze moeilijk: Sangria of Muscato…. ‘Muscato!’ ‘You’ll get one for free’ Nice, Marietje regelt het wel. Ik dacht: ik krijg een nieuw glaasje. Ja, niet dus, een hele nieuwe fles, die ik gedeeld heb met Linda. Dat resulteerde in een mooie avond! Linda heeft nog een mooi dansshowtje neergezet op de dansvloer met een niet-zo-sexy aziaat, maar ze heeft wel gewonnen! You go girl! *\o/*
Verder heb ik nog stijl gedanst met Mark en een vreemdeling. Wat hebben we gelachen!
Na de nodige wijntje, enkele dansjes en een mooie show zijn we vol goede zin weer naar huis gegaan, what a night!

Die zaterdag hebben we helemaal niets gedaan, alleen maar van het weer genieten. Ik heb Linda geleerd hoe te zonnen in je ondergoed in de tuin. Dit was erg leuk, Lee had het door en draaide de radio volle pot open. “Zo, muziekje!” zei ze nog. Ja, handig als je geen buren aan je eigen huisje vast hebt. Zal het onthouden voor de volgende keer.
Die avond hebben we samen met Lee heerlijk buiten gegeten. Het was november, we zaten buiten en we hadden BBQ. Wat een rare gewaarwording. Het duurde dan ook even voordat ik het besefte. Ik zou Marieke niet zijn om de muggenbulten te ontwijken, dus had de hoofdprijs te pakken. Een stuk of 10 op mijn rechter onderarm en 4 op mijn voet. Yes, I <3 Summer!

Zondags zijn Linda en ik naar the city geweest. Voor het eerst hebben we ons als echte toeristen gedragen. Gewapend met kaart en camera, in korte broek in de gratis hop-on hop-of bus. Toeristische route door Melbourne. We kwamen tot de conclusie dat we eigenlijk alles al gezien hadden, dus zijn snel naar Vic Market gegaan voor de laatste souveniertjes. Zo, die zijn ook binnen, hoeven we daar niet meer naar om te kijken!

Dinsdag is Lee op vakantie gegaan. Ik ben voor een week Chef du L’Auto. Natuurlijk privéchauffeur voor Prinsesje Kira en kroonprinses Linda.
Dat Lee op vakantie is geweest hebben we gemerkt, is Lee weg, Kira ook! Als het goed is komt Lee morgen terug en is het weel Fullhouse. Echter, gaan de meiden woensdag reizen, dus hebben we dan weer het rijk voor ons alleen.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de verjaardag van Adèle geweest. Zij is onze collega op Overbeek Lodge en had ons uitgenodigd. Na enige drankjes en karaoke liedjes bij haar thuis zijn we naar een club gegaan. Juist, 28+ voelde me helemaal thuis. Het was net alsof ik weer voor de eerste keer op stap ging, eigenlijk nog te jong was en eigenlijk ook alleen maar naar de Brouwer mocht. Stiekem een rondje lopen in de Cardinaal, waar iedereen zo veel ouder is! Juist, het was dus enigsinds ongemakkelijk, maar we hebben gelachen.
We zijn ook tot de conclusie gekomen dat mensen niet ouder worden. “Who wants free drinks?” alle meiden gillen. Vies dansen, kleding die je eigenlijk niet kunt hebben met je figuur en wazige openingszinnen, zelfs na 3x afwijzen. Zoals iemand ooit zei: Als je niets etaleert verkoop je ook niets. Right, je kunt jezelf ook TE veel etaleren. *Gosh*

Zaterdag heeft Donna ons meegenomen naar the beach. Slechts 2 uur rijden, want we moesten wel een goed strand hebben waar we ook eventueel naar de drive in bios konden. Het werd Rosebud. Ik kende dit woord alleen als een code voor the Sims, dus het duurde even voordat ik wist waar we heen gingen. (in de baai bijna in het onderste puntje, anders gewoon even google!)
Serieus, je kent die foto’s van alle excotische vakantieoorden met helder water en mooi uitzicht? Gewoon eventjes naar Rosebud gaan, heb je het ook. Slechts 2 uur rijden. Er was niemand anders op het strand en het water was heeeeeel helder! Lekker weer, wij boekje erbij, smeren en zonnen. Linda heeft ook mee gezond, al was ze dit niet gewend. Dat hebben we naderhand ook geweten, want ze had niet alles goed ingesmeerd met als resultaat dat ze verbrand was, en niet een beetje ook! Gelukkig heeft Lee nog altijd de aloë vera planten staan, dus die doen wonderen. We zijn weer helemaal opgeladen en kunnen er deze week weer tegen aan.
Die avond waren we helemaal gaar, dus zijn we niet meer naar de film gegaan. Dat doen we wel een andere keer, tijd zat toch? Was het maar,,,

Gisteren, zondag, zijn Linda, Suzan en ik naar het Yarra Valley Strawberry Festival gelopen. Dit was in het centrum van Lilydale. We hebben lekker aardbeien geregelt en de dames hadden ook een showbag gekocht. Daarin zat een heel leuk boodschappentasje in de vorm van een aardbei. Ik jaloers natuurlijk! Maar ik zou Marieke niet zijn om ook ff een tasje te fixen. En wat bleek, ik had er ook nog een prijs bij gewonnen! Een super schattige knuffel koala, lipgloss en nagellak. Zooooo Marieke dus ;)
Na een lekkere verse aardbeien milkshake en aardbeien smoothie zijn we weer naar huis gelopen.

Wat een weekend! Op naar volgend weekend, zo leef ik hier verder. Over 69 dagen ben ik alweer terug, wat een triest verhaal! Australië is nog zo groot en wil mij echt nog niet kwijt! En ik hou van Australië,,,,,

Liefss Marie

  • 14 November 2011 - 09:22

    Paps:

    Hoi Marieke,

    zoveel nieuw! Daar hebben we het vanmorgen op Skype niet over gehad ;-).

    Doei

  • 14 November 2011 - 10:54

    Stafke:

    Top weekend! zo te lezen! ;) Enne...
    Je moet maar zo denken. Je kan altijd terug! :) (En dat zal vast nog wel eens gebeuren denk ik zo! ;) )

    =X=je

  • 14 November 2011 - 12:18

    Britt:

    Typische Marieke gebeurtenissen! ;)
    En ik wou dat het hier zomer was!! Het vriest hier al snachts!! :s
    Have fun nog daar!! xx

  • 14 November 2011 - 15:07

    Oma:

    Hoi Marieke :)

    Wat een verhaal.
    Echt iets voor jou!!!

    Jullie doen echt wel het nuttige met het aangename verenigen.
    Wat een leven daar.
    Wel iets anders dan Weert.
    Het begint voor jullie al aardig op te schieten, dus profiteer er nog maar van.
    Kom maar lekker bruin terug, dat valt dan goed op bij ons witte mensen,want het is dan dik winter!

    Tot de volgende keer.
    Liefs van opa en oma XX :)

  • 21 November 2011 - 17:18

    José/Tante Sjaantje:

    Hoi Marieke,

    Jij was toch op stage hé....!!!! Of was het vakantie...hahaha flauw hé. Ik benoem jou tot feestbeest van het jaar. Ik lig iedere keer dubbel met je verhaal...3 regels stage en 5 alinea's festival...eten...en zonnen....zijn wij jaloers...nou beetje maar wij gunnen het je van harte. Hebben ze daar ook 24uurszorg op afroep het zgn Fokus wonen..???? was ik wel benieuwd naar.

    Nou...Marie leer met plezier en feest als een malle...je bent maar 1x jong.

    Veel liefs en tot het volgend verhaal...

    José en Tante Sjaantje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 23140

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: