Little Joey <3 - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Little Joey <3 - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Little Joey <3

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 December 2011 | Australië, Lilydale

Zoals ik al gemeld heb, het is druk, deze tijd van het jaar! Ik was in mijn vorige blog zowaar vergeten te melden dat we op woensdag uit zijn gaan eten voor de verjaardag van Lidia. Lidia is een collega en werd 50. We zijn met zijn alle naar een leuk restaurantje gegaan. Ieder voor zich natuurlijk, lekker Nederlands. Het was erg gezellig en hebben de restjes mee naar huis genomen. We <3 our doggybag!
Donderdag hebben Linda en ik voor onze collega’s gekookt: Adèle, Annette, Donna en Jessi. Omdat we erg ervaren zijn met het bami recept, hebben we ze dat voorgeschoteld. Ze waren er erg over te spreken en ook dit was een gezellige avond!

Afgelopen vrijdag hadden we vrij gevraagd. Adèle en Annette hebben ons meegenomen naar the Melbourne Zoo. Wat hebben we een lol gehad, vieze apen, rare vogels, lol met olifanten, noem het maar op! Na heel wat foto’s, de nodige lach-plas momenten en een lekkere lunch, zijn hebben we onze weg weer gevonden naar Kilsyth. Daar was immers de BBQ voor de elders, dus er was extra hulp nodig. Het was erg gezellig, helaas weinig familie van de elders, dus wij hebben ze maar vermaakt! Linda en ik hebben nog lootjes verkocht en toen zat de avond er weer op. Zo moe als we waren zijn we snel gaan slapen!

Zaterdag heeft Donna ons meegenomen naar the beach in Sorrento. Helaas was het wat bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. Het water was ijskoud, maar zo goed als Linda is, heeft ze de tanden op elkaar gebeten en is helemaal kopje onder geweest! Ik durfde dat natuurlijk weer niet,,,
In de tijd dat wij op het strand lagen, zijn er 3 bruidskoppels voorbij gekomen om foto’s te maken, waarvan een bruidegom zijn bruid in het zand heeft geworpen. Tip: niet doen, is niet goed voor je jurk!
’s Avonds zijn we naar de drive-in geweest. Wat een ervaring! Met z’n drieen in de auto, dekentje, drinken erbij. Radio op e juiste frequentie en ju! Links naast ons stond een juut, 2 kleine jongetjes helemaal ingepakt in dikke kleding, slaapzakken, matras en een draagbare radio. Papa zat er ook tussen, wat leuk! Wauw had ik ook wel willen doen als kindje! *tis nooit te laat he paps!*
Rechts naast ons stond een station wagen. Vaders had de auto mooi omgebouwd, achterbank plat gegooid en twee kinderstoelen geinstallerd. Zelf zat hij tussen de kids in en met zijn drieen deelden zij een dekentje. Zo lief!!
Afin, de films: Puss in Boots & NYE. PiB was natuurlijk helemaal top! Ik hou ervan. NYE was mij iets te voorspelbaar, maar aangezien ik nog steeds in de ban was van het feit dat we in de drive-in zaten, viel me het eigenlijk niet op. Wel was ik telkens bang dat de accu van de auto toch echt een keer leeg moest zijn! Gelukkig was ik voorbereid en had ik mijn MP3speler meegenomen. Zit ook radio functie op. Thank God, niet nodig gehad!

Zondag hebben we nog een dag besteed aan het bullshitten op de evaluatieformulieren. Vorige week was ik er niet zo succesvol in, dus moest ik nu knallen. Heb ze nu dan ook klaar.

Gisteren op stage hadden we bezoek van twee kleine joey’s. (ander woord voor: baby kangaroo) Wat een lieve beestjes. Bijten niet, blijven gewoon in hun zakje liggen en tolereren alles wat de elders doen! Daarbij waren ze über zacht en hadden ze een hoog knuffel-gehalte, dus je kunt de rest zelf wel invullen.
Omdat we op de afdeling klaar waren met de ochtendzorg, had ik mezelf de nobele taak gegeven om de mevrouw met de joey’s te helpen met het dragen van een joey. Makkelijker voor haar toch? Ik zeg: win-win. Ik heb dan ook 3 uur met een joey rondgelopen. Heb er zelfs eentje de fles mogen geven! Eigenlijk wilde ik ze mee naar huis nemen, maar dat mocht dan weer net niet van Lee. Jammer!
’s Avonds hebben we op OverbeekLodge KrisKringle gedaan. Dit is een soort van lootjes trekken, cadeautje kopen en elkaar blij maken. Echter hadden we geen lootjes getrokken, dus was het moeilijker een cadeautje te kopen. Gelukkig had ik het meest dankbare cadeau, een tuinkabouter. Uit alle cadeautjes krijgt uitgerekend Marieka een tuinkabouter. Fijn, die gaat dus mee op reis!
Vandaag hadden we KrisKringle op de andere locatie. Hier hadden we wel lootjes getrokken en had ik gelukkig een dankbaarder cadeau. Mijn KK heeft lipbalsem en bodyscrub voor mij gekocht. Super!
Daarbij had Anny (DIV1) voor ons een klein cadeautje: een boekje over de Aussie slang. So beware!

Gisteren hebben Linda en ik een presentatie gehouden op het werk over ons product. We hadden er bewust voor gekozen om een discussie te starten en dit bleek een groot succes! We hadden de ‘Zes denkhoeden van Edward de Bono’ gebruikt *even googlen!* en stage was heel enthousiast. Ze hebben dan ook direct alles over het systeem opgezocht en uitgeprint zodat ze het zelf kunnen gaan gebruiken. Nice!

Het is al bijna kerstmis, en dat is goed te merken als je door de straten rijdt. Het is een beetje Amerikaans *ideaal voor zus!* Ze versieren als gekken en dat levert mooie plaatjes op! Ik zal wat foto’s bijvoegen, echter moeten we nog een goede ronde maken voor de juiste foto’s!

Net hebben we nog even gesproken met de begeleider van school. Zij was gelukkig iets positiever over ons, dus dat scheelt ook weer.
Nog een reflectie maken, maar het officiële is er een beetje van af. Volgende week hebben we onze eind evaluatie. Nog maar 9 dagen werken. Het begin van het einde, zoals ik het noem. Niet kewl, ik hou niet van afscheid nemen!

Liefs xx Marie
http://mariekegeven.mijnalbums.nl/

  • 20 December 2011 - 10:11

    Helma:

    Tja meid tijd vliegt als je het naar je zin hebt nog veel plezier en fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling

    Groetjes Helma

  • 20 December 2011 - 17:33

    Floortje:

    <3 the joeys!!!

    Wat lief dat je die zo kunt vasthouden, heb em op de achtergrond gezet :D.

    Maak je pics van de 'australiaanse' straatjes? Ben wel heel benieuwd!

    Tot over 2 weken!!!!
    xxx

  • 20 December 2011 - 18:44

    Omie:

    Hallo meisje :)

    Nog 9 dagen werken en dan zit je stage er al op Van de ene kant natuurlijk jammer, want je hebt het er zo naar je zin met al die lieve mensen, maar van de andere kant weer fijn om weer thuis te zijn.

    Fijn dat de presentatie een succes was!

    Cadeautjes neem je ook nog mee zoals de kabouter enz. toch kei leuk.

    Lijkt me vreemd die kerstversiering in de zomer, maar dat zien we wel op de foto.

    Wat lief die baby kangaroo en jij de fles geven, om nooit te vergeten.

    Marietje geniet er nog maar van en wij wensen jou Linda-Lee en Kira hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar toe!!!!!

    Heel veel liefs van Opie en Omie
    xxx xxx :)


  • 21 December 2011 - 07:10

    Je Boi!:

    Joeys zijn echt te lief gewoon! Je kunt ze ook goed handelen zie ik! ;) Jij hebt je stage er bijna op en dat betekend dat we strakjes met z'n viertjes op avontuur gaan! Ik heb er zin in! :)

    =X=

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 23105

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: