Uitbreken Dunaden, Uitbreken! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Uitbreken Dunaden, Uitbreken! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Uitbreken Dunaden, Uitbreken!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 November 2011 | Australië, Lilydale

Dit keer sneller een nieuwe blog!
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Linda en ik hebben moeten swappen van plaats. We zijn er nog steeds niet happy mee, maar we gaan er het beste van maken. Joke is van mening dat we beide ons niveau wel kunnen halen, ook indien we swappen. We shall see!

Afgelopen zaterdag zijn we bij Marion, de activiteiten lady, op de shoarma gegaan. Zij had alle studenten uitgenodigd om bij haar te komen eten. Samen met haar dochters en hubby hebben wij een lekker diner neergezet met ouderwetse shoarma, zoals we gewend zijn te nuttigen na het stappen. Het was een gezellige avond met de nodige drankjes en heel wat knoflooksaus. Daarvan hebben we natuurlijk meteen het recept gevraagd, hij was overheerlijk! Eigenlijk hebben we meer saus dan broodje gegeten, dus wellicht zijn we op de knoflooksaus met shoarma gegaan ipv andersom :D Wel moesten we wennen, een hele avond Nederlands praten. Zijn we niet echt gewend.

Zondag zijn we met twee auto’s naar St. Kilda gereden. Dit is aan de baai van Melbourne en daar kun je gezellig shoppen. We hadden gehoopt op goed weer. Helaas regende het het merendeel van de dag, dus hebben we maar het beste ervan gemaakt. De markt was er niet, maar desondanks hebben we leuk geshopt. Hier en daar een souvenirtje gezien en erg gelachen met de meiden van het werk.
Linda en ik hebben nu officieel in intercontinentale wateren gestaan! Dat is eens wat anders dan de Middellandse zee. Gelukkig hebben we dit vastgelegd op foto! Omdat we niet heel erg oplettend waren, zijn we dan ook van top tot teen nat geworden. Lang leve de springfoto’s!
In St. Kilda heb je ook een versie van een attractiepark uit rollercoaster tycoon! Namelijk: Luna park. Mooie entree, de rest was wat vervallen. Ik voelde me echt een poppetje uit het spelletje: rondlopen, beetje kijken, attracties dicht op elkaar en vrolijke, griezelige muziek. Ik voelde me helemaal op mn (poppetjes)plaats toen ik zag dat een ritje in een krakkemikkige achtbaan 10 dollar kostte. Zo, ik voelde me afgezet als ik een kaartje zou kopen. Arme mannetjes in al mijn parken van vroeger, maar ze betaalden wel! Ikke niet, ik lach het laatste.

Maandag heb ik samen met Linda gewerkt in Overbeeklodge. Dit was niet spannend, vooral erg verwarrend. Ze heeft me zo veel mogelijk uitgelegd over de gang van zaken, echter was ik natuurlijk weer de helft vergeten toen ik woensdag op het werk kwam!

Dinsdag was een speciale dag. Dinsdag was het de dag van de paardenraces in Melbourne: Melbourne Cup Day. Gelukkig wordt dit gezien als feestdag, en die hebben we vrij. Daarom hebben we ons opgedost in een maxidress (eentje tot aan de grond, maxi dus). Omdat het weer niet mee zat, maar wel droog beloofde te blijven, hebben we gewoon extra panty en legging aangedaan om warm te blijven.
Kira heeft ons meegenomen naar de kleine races in Yarra Valley. We keken onze ogen uit. Wederom konden we wel janken van geluk, dat we dit mee mochten maken. Iedereen was mooi opgedost en zag er netjes, doch ordinair uit. Want ja, de jurkjes konden wederom niet kort genoeg zijn. Wij waren blij met onze lange, warme jurken.
Zoals de traditie is, plaats je ook een bet. Zo ook deze gek. “Hello, how can i help you?” “I Don’t know, Doe maar Flemmington-race, nummer 3, win”. De Ik wist totaal niet waar ik mee bezig was, maar het klonk leuk. Afin, 5 dollar lichter. Na 45 min begon dan de race en wij juichen en schreeuwen voor het scherm, want ons paardje Dunaden was niet bijzonder snel. “Uitbreken, uitbreken, nu anders haal je het niet!” Iedereen keek ons aan, stupid dutchies! Uiteindelijk brak onze Dunaden uit. Wij harder schreeuwen en wapperen. *gimme a break, it’s a television!!* Toch was onze Dunaden best snel en wist hij het te brengen tot een foto-finish. Ja hoor, hebben wij weer! Foto-finish. Dat betekend wachten en lang! Uiteindelijk was op de foto zichtbaar dat Dunaden met een neussprietje gewonnen had. Wij heel erg blij, maar wat betekende dat eigenlijk? Toch maar eventjes de buurtjes gevraagd. Twee mannen die er blijkbaar verstand van hadden. “You’ve won mate”. Right, ik heb gewonnen, wattan? Na nog langer wachten kon in mijn centjes innen. Ik heb mijn 5 dollar om weten te zetten in 41 hele dollars. Wat een leuke verrassing. Zoals mijn mama mij geleerd heeft te stoppen op mijn top, heb ik dankbaar gebruik gemaakt van deze wijsheid en alle centjes in eigen zak gestoken. Thnx mummy!
Deze dag is weer een ervaring die ik in mijn rugzak kan stoppen, letterlijk!

Komend weekend wordt het weer druk, dus volgende keer wederom een lange blog!

Tot snel!
Liefs xx Marie

  • 03 November 2011 - 08:01

    Ingrid :

    Hey Marieke,

    je hebt weer heel wat meegemaakt!
    De paardenraces lijken me echt geweldig en dan nog super dat je gewonnen hebt.
    Nederlands praten met een hele groep is ook een verandering net als je wissel van afdeling.
    Het gaat jullie wel lukken!

    Nog heel veel plezier en dikke kus,
    Ingrid

  • 03 November 2011 - 08:22

    Stafke:

    Paarderaces, die zouden ze hier moeten invoeren! Weer een nieuwe vrije dag erbij!
    Ik kan niet wachten tot het december is! Ben door je blog's echt benieuwd geworden naar dat eiland aan de andere kant van de wereld!

    Kus voor jou!

    Stafke

  • 03 November 2011 - 14:11

    Kelly G:

    Ey Marieke!

    dat paard waar je op gewedt had, was een Nederlands paard, uit Nederweert wel te verstaan! Stond vandaag toevallig in de krant! :D grappig om te merken dat je jij bij die race bent geweest, waar ik in de krant over lees :p haha :)

    xxx

  • 03 November 2011 - 14:17

    José/Tante Sjaantje:

    Waar vind je nog zo'n kind die naar haar moeder luisterd...!!!! good for you girl..

    Wat een avonturen beleef je toch en een echte ondernemers geest...familietrekje.
    Op je werk komt het ook wel weer goed...veranderingen zijn altijd lastig...zul je nog wel meer mee te maken krijgen vermoed ik......!!!!

    Nou Marie...hou je taai...geniet van al je indrukken en leef er lekker op los.

    Groetjes en een fijne tijd daar.

    Knufff van ons en een pootje van Spiky xxxx

  • 03 November 2011 - 17:50

    Mama:

    hey meissie,
    lief dat je mij in gedachten had. kun je oprecht blij zijn dat je wat gewonnen hebt, zonder de kater erna dat je (misschien) verloren zou hebben. ben trots op je !!
    we spreken elkaar nog. :)
    liefs xxxxxxx

  • 04 November 2011 - 18:22

    Oma:

    Hallo Marieke. :)

    Wat een leuk verhaal.
    Wij leven zo met jullie mee.
    Geniet ervan nu heb je de kans.

    Het shoppen gaat jullie volgens ons wel goed af!!
    Als alles maar in de koffer gaat.

    Wat zagen jullie er leuk uit bij de paardenraces en dan nog wedden ook en wel op een Nederweerts paard.
    Wat een toeval en nog winnen ook en jij een paar dollartjes rijker.

    Het shoarma etentje was volgens ons heel gezellig, maar wij vinden wel, dat als jij terug bent het nederlands toch de voertaal blijft!!

    De overstap naar de andere afdeling lukt jou wel. Veel succes!

    De foto`s zijn weer leuk een en al vrolijkheid.
    Ga zo door en tot de volgende keer/

    Dikke knuffel en heel veel liefs van
    Opie en Omie XX. :)

  • 06 November 2011 - 18:13

    Ya Big Sis :):

    Over de paardenraces ---> ik hoorde van de week bij Giel op 3FM een vrouw uit Nederweert over haar paard dat gewonnen had in Melbourne, maar ze hadden het verkocht aan een of ander sheik.
    Ik dacht nog, oh leuk paardenraces, een paard uit de buurt dat in Melbourne heeft gewonnen. . . dat was dus gewoon jouw paard :O!

    Go Dunaden *\o/*!

  • 08 November 2011 - 14:49

    Brigitte Hoeben:

    Hoi Marieke,
    Alhoewel ik nooit reageer, vindt ik het heel leuk om je verslagen te lezen. gelukkig zijn het er niet zoveel, en je schrijft zoals je het beleefd hebt. Dát leest heel gemakkelijk.
    enfin waarom reageer ik dan nu wel?? omdat vandaag een patient bij mij in de stoel zat die zij dat hij momenteel veel op televisie komt en vaak in de krant staat, en dan vraag ik natuurlijk hoe dat zo? Nou hij is dus de eigenaar geweest van Dunaden, hij had hem als veulen gekocht..... en hij heeft hem klaargefokt en daarna verkocht aan een rijke sjeik, ik zeg dus tegen hem ik ken dat verhaal al.... en na lang nadenken kon ik me jouw verslag herinneren. Grappig toch zover van huis en dan daar bij jou toch een nederweerts tintje. groetjess Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 23136

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: