Been there, done that - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Been there, done that - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Been there, done that

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Oktober 2011 | Australië, Lilydale

Wat een week was het weer! Het weer begint beter te worden en we hebben inmiddels helemaal onze eigen draai gevonden, zowel bij Lee en Kira thuis, als op het werk!

Vandaag een gesprek gehad met de diëtiste die het huidige Nutrition System ‘uitgevonden’ heeft. Dit was een erg verhelderend gesprek, echter was ze niet erg aardig. Maar we kunnen dus weer verder met ons project. Binnenkort moeten we toch maar eens de collega’s een voor een apart nemen om ze voor te lichten (lang leve de te behalen competenties!).

Ook is gisteren een bewoner overleden. Dat was wel zielig, hij was onze ‘beste’ bewoner. Na een kort ziektebed is hij tijdens mijn dienst gestorven. Dit was voor mij de eerste keer dat het tijdens mijn dienst gebeurd, zeker de eerste keer als je de persoon voor de laatste keer adem ziet halen. Daarbij had ik ook nog de nobele(?) taak om zijn echtgenote op de hoogte te brengen van het geen er aan de hand was, na de vraag: ‘I tried to open his eyes, but they won’t stay open. Is he gone darling?’. Yes ***, sorry,,,, Voor mij best heftig, weer een hele ervaring rijker. Again, alle papieren in orde maken en zorgen dat de dok gebelt wordt, zodat hij kan constateren dat de bewoner echt overleden is. Daarna wordt het lichaam meteen meegenomen en moet de kamer binnen 48 weer beschikbaar zijn. Vind er nog steeds niets aan!

Verder heb ik wederom verscheidene verpleegtechnische handelingen uitgevoerd. Heb me deze week gestort op de wondzorg. Erg interessant, denk je net de hele afdeling gechecked te hebben, wil je naar huis, komt de mededeling: ‘Wait a minute, *** has new wounds, she just had another fall’.

Ook heb ik injecties gedaan, (fout) gekatheteriseerd en krijg ik steeds meer vaardigheid in het delen van de medicijnen! Jaj! Genoeg actie op het werk dus.
Ook genoeg actie in onze vrije tijd. Geregeld naar de gym voor een goede workout. Echter mis ik mijn Bernie-figuur die me even verteld dak het niet goed doe, of juist even door moet zetten als het me even niet mee zit. Moet het dus zelf opknappen, lastig soms!

Vrijdag was het FootyFriday op het werk. Dit wil zeggen, dat het de vrijdag voor de grote finale van het Football was. Het was dus ook een leuk idee om me helemaal uit te dossen in de kleuren van een club, in mijn geval: North Melbourne/Kangaroos. Al stonden zij bij lange na niet in de finale, so I was cheering for the losers! Gelukkig was ik niet de enige die verkleed was, nee, Janina had ook haar best gedaan en de rest had ons duidelijk in de steek gelaten. Achja, wij hebben het naar onze zin gehad!
's Avonds waren Linda en ik uitgenodigd door collega’s voor een Bodyshopparty. Het is eigenlijk gewoon een tupperware-party, alleen dan met bodyshop producten. We hebben erg gelachen, lekkere geurtjes en zeepjes geroken en zelfs enkele zeepjes gekocht! Linda is er weer ingesprongen met nieuwe oogschaduw en nieuwe lipgloss.

Zaterdag hebben we de verjaardag van Ryder gevierd, hij werd 3. Linda en ik hebben hem een voetbalgoaltje cadeau gedaan. Komende zaterdag is zijn kinderfeestje, dan krijgt hij de bal (van Spiderman) die erbij hoort.

Zondag hadden we ons voorgenomen om naar Victorian Market te gaan. Hebben we zaterdag nog de hele avond gesproken over het feit dat de klok vooruit zou gaan die nacht. Zondagmorgen, je raad het al, we hebben onszelf snoeihard vergist in de tijd. Tsjaah, normaal word ik altijd vriendelijk gebeld door een of ander bedrijf dat mij verteld dat ik de volgende morgen op tijd op het werk moet staan. Dat telefoontje had ik nu dus niet, en je ziet he, dat gaat fout. Renate, graag volgende keer een telefoontje!
Goed, wij op weg naar Victorian Market. Uitgestapt op Melbourne Centraal. DAT is een leuk station(netje). Leuke winkeltjes, lekker eten! Yeah! Na enigszins wat geshopt te hebben (we blijven meiden!) op naar de plaats van bestemming: VicMarket. Owh My God, we wisten niet waar we moesten kijken. Zo groot, zo gezellig, zo veel! Uiteindelijk hebben we er 3 uur rond gestruind, wederom wat souvenirtjes en prulletjes gekocht. Nu kan ik officieel zeggen: Been there, Done that, Got the t-shirt! =D
Linda heeft ook nog wat Chineese zen-dansjes meegedaan, ik had de taak op mij genomen om op de
tassen te passen. Ik heb deze taak zeer serieus genomen en ook nog wat fotootjes weten we maken!

De rest van de middag hebben we lekker op het plein gezeten bij Flinderstreet. Heerlijk genieten van de zonnestralen, straatartiesten en het feit dat we in Melbourne waren. Hebben een leuke foto gemaakt, degene die mij als eerste spot op FB, wordt beloond!
Van dit soort heerlijke, tijdloze momenten geniet ik enorm. Weer helemaal opgeladen voor een nieuwe werkweek.

Tot de volgende keer!
Liefs Marie

Owja, Opie, heb wat moois gevonden voor op je/de OpMob! (Opie Mobiel)

  • 05 Oktober 2011 - 09:16

    Helma:

    Meid je leert iedere dag bij en het is niet altijd even leuk. Maar je hebt het gelukkig evengoed nog naar je zin.

    Groetjes Helma

  • 05 Oktober 2011 - 10:52

    Danielle:

    Hee, ik zou je graag willen spotten op facebook, maar je kan alleen spotten op hyves en taggen op facebook ;) hahaha!
    Leuk om elke keer je verhalen te lezen!
    xx Danielle

  • 05 Oktober 2011 - 14:06

    Ingrid :

    Je hebt weer veel gedaan op je werk en weer veel ondernomen in je privétijd.
    Go girl!

    Ga zo door en laat ons via je blog meegenieten.

    liefs, Ingrid :)

  • 05 Oktober 2011 - 14:43

    Mama:

    ja, meteen gespot. achter die man met dat witte shirt/sweater aan. das duidelijk.
    wat is de prijs ook al weer???
    xxxxxxxx

  • 08 Oktober 2011 - 12:51

    Annie:

    Ha Marie,

    Het wordt onderhand tijd voor een reactie! Leuk om je berichtjes te volgen. Ik weet niet of je het van Kristy al gehoord had, maar wij hebben maandag a.s. overleg met de kampleiding. We gaan misschien samen ook proberen een deel van de organisatie te doen, weet nog steeds niet of ik het nu wel of niet zie zitten... we'll see. Anyway, heel veel succes en plezier nog daar in Australie en tot over een tijdje.

    Grtjs

  • 08 Oktober 2011 - 21:39

    Steve:

    Ben blij dat je het naar je zin hebt.... Ook leuk (niet altijd even leuk wat je moet doen zoals slecht nieuws mededelen) om te lezen dat je zoveel leert. Ook lees ik dat je erg veel leuke dingen doet in je vrije tijd. Daarnaast zie je er ook nog eens vrolijk uit op de fotos! Ga zo door jongedame! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 23135

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: