Zelfkennis! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Zelfkennis! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Zelfkennis!

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 September 2011 | Australië, Lilydale

Week een week voorbij, tijd voor een nieuwe blog!
Afgelopen week hebben Linda en ik het druk gehad. Natuurlijk de normale werkweek, waarin we weer veel dingetjes gedaan hebben. Een hoogte punt daarvan is dat we de hechtingen van Kira eruit hebben mogen halen. Wij blij, Kira bij, Lee opgewonden en Anny tevreden.

Zaterdag zijn we naar het charity ball van Dutch Care geweest!Normale mensen moesten betalen, zo’n $150,00. Aangezien wij nog steeds niet helemaal normaal zijn (althans, ik niet; zelfkennis!) waren wij uitgenodigd door Dutch Care en betaalden we als echte dutchies niets.
We zijn als echte meiden al vroeg begonnen met de voorbereidingen, 15.00 uur. Allemaal op tijd onder de douche door om vervolgens onze haren netjes in de plooi te doen en uiteindelijk onszelf te hijsen in de mooiste jurk die we hebben!
Kira heeft Linda’s haren gedaan en daarna ook mijn. Aangezien mijn haar net zo is als ik zelf ben, eigenwijs (zelfkennis again!), duurde het een uur voordat er een mooi kapsel in zat! Maar uiteindelijk, was iedereen tevreden met het resultaat. Om 17.55 waren we klaar, vertrektijd: 18.00 uur. Optijd dus! Nadat we nog de nodige foto’s gemaakt hadden zijn we vertrokken (18.15 oops). Anny en aanhang ophalen en aankachelen.
We waren er natuurlijk fashionable late! Tussen 19.00 en 19.15 waren we welkom, wie komen er om 19.30 binnen? Juist, the dutchies. Nevermind, wij naar de tafel, de avond begint. Lekker eten, veel (heel veel) bubbles. Iedereen zag er schitterend uit! We hebben wel gemerkt dat de ladies van Kilsyth kunnen dansen! Wij konden natuurlijk niet achter blijven, dus hebben we lekker mee gedaan! Wat hebben we een leuke avond gehad.
Er werden lootjes verkocht in balonnen gevuld met helium. Gelukkig vliegen die niet richting plafond als je ze per ongeluk los laat, dus hingen er slechts 10 bij de volgende verdieping. Ook was er een heuze veiling. Het was goed te merken dat het een feest was voor ‘mensen met wat meer geld’, het hele gebeuren die avond heeft $1800,00 opgehaald, een slordige €1312,00. Zaten vast niet de entreekaartjes bij!

Zondag ben ik met Linda en Kira naar the city geweest. Als eerste naar Starbucks, want waar is Marieke zonder haar Starbuckskoffie? (zelfkennis?) Vervolgens met de tram en een omweg naar Eureka skydeck. De omweg was daar, omdat onze gids (17-jarige Kira) per ongeluk de toeristische route gewezen had. Never mind, we zijn aangekomen bij Eureka Skydeck. Een klein gebouwtje met enkel 88 verdiepingen. Op de 88e was natuurlijk een uitzichtpunt, dus wij als dolle daar naartoe. Erg leuke lift, zie foto! (nee, geen see-trough bodem, maar gewoon een foto op de vloer) Eenmaal boven, hadden we een schitterend uitzicht over Melbourne! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Leuk detail: In de toren was natuurlijk Australia's highest post box te vinden! Zie foto's. Omdat het een heldere dag was, konden we ver weg kijken, wat geweldige beelden opleverde. Toen we boven stonden, besefte ik dat ik me erg gelukkig mag prijzen dat ik de mogelijkheid had om hiernaartoe te komen, dat ik dit avontuur mag beleven en dat ik weer een ervaring rijker ben. Niet alleen het uitzicht, maar mijn hele Australië avontuur.
Na Eureka zijn we naar Brunswickstreet gegaan. Het werd ons aanbevolen hier naartoe te gaan omdat je goed kunt winkelen. We waren benieuwd en gingen dus vol goede moed met de tram richting Brunswick street. Dit had verder weinig magic voor ons, dus zijn we snel weer terug gegaan naar het ‘centrum’. Verder nog een beetje geshopt. Ook nog een subway gehaald, het was immers T-time. Een Italian B.M.T., jaja vaders, het blijft m’n favouriet!
Uiteindelijk waren we rond 20.30 thuis en hebben we nog T gehad om vervolgens snel ons bed in te duiken. Wat een weekend weer!

Cya next week!
Maraka

Ps. Leuk weetje: het was vorige week maandag idd 27 graden geworden, love it! Vandaag zou het 25 graden zijn, maar voel het nog niet echt. Denk niet dat het nog gaat komen, maar de gedachten waren goed.
Ps2. Als je bij subway vraagt om Jalapeño, spreek het vooral niet uit als ghalapinjo,,, DAT snappen ze niet en kijken ze je aan alsof je een toerist bent. (Ik ken mezelf, ik weet dat ik bij Subway niet als een toerist uit de bus kom) Voor Jalapeño kunt beter gewoon een platte h zeggen: halapino,,,, *tip van de dag*

• 27 September 2011 - 06:52

Helma:

Hey jij daar,

zo te horen heb je weertkermis niet gemist en wat de gradens betreft het is hier ook al weer 5 dagen boven de 20 met een heerlijk zonnetje

tot schrijfs Helma

• 27 September 2011 - 06:54

Paps:

He party girl,

niet zenuwachtig geworden in die liftschacht?

Doei....

• 27 September 2011 - 07:52

Steve:

HEY!

Hoor het wel weer dat iemand het naar zijn zin heeft daar! Maarja dat heb je meestal wel als je ergens heen gaat (jou kennis:P). Hoop dat het zo door blijft gaan want het klinkt in iedergeval erg leuk en positief allemaal!:D

Tot snel!

xxxx

• 27 September 2011 - 08:36

Marieke Geven:

Vaders, die liftschacht is n foto ;) probeerde ik al uit te leggen! :D
    kusjeee luvjoee

• 27 September 2011 - 12:04

José/tante Sjaantje:

Hallo Beauty,

Zo...wat een mooi "uitzicht".. en de uren stylen levert een prachtige metamorfose op.....wel een hele belevenis hé.

En al een kaartje in de Highhest gedaan...!!!! of is dat ouderwets dankzij de pads en laptops....

Ik lees uit je verhaal dat jullie veel leren en het naar jullie zin hebben.

Ik wens je nog veel mooie ervaringen en leermomenten.

Liefs,

José...Tante Sjaantje en een pootje van Spiky xxx

• 27 September 2011 - 12:06

Christine:

Wauw! :D Alles wauw!

• 27 September 2011 - 19:51

Oma:

Hallo Geluksvogel !!

Dat ben je als je dit allemaal mee mag maken.
    Geweldig wat een uitzicht over Melbourne.

Dan wat zijn jullie beauty`s/
    Marieke wat stond je jurkje mooi en dan `n panty en pumps en een leuk kapsel.
    Linda was ook heel mooi in het lang.
    Geweldig dames jullie hebben de voorbereidingstijd goed benut
    Dan op naar het bal en dansen ( ballroom ? )
    Geniet er maar van.

Fijn dat het werk zo goed gaat en je al veel mag doen, want daar ben je voor gegaan!!

Zoals ik zie hebben jullie een mooie winter en wij nu een mooie zomer, kunnen we nog van genieten.

Maraka, Marietje of Marieke weer een fijne week en tot de volgende keer.

Een knuffel en veel liefs van
    opa en oma :)
    X X

• 28 September 2011 - 13:28

Stafke:

Heya,

Wat zagen jullie er mooi uit met zijn allen! Met zo een look heb je reden genoeg om fashionable late te komen!

En die lift, tjah moest echt 2 keer kijken, het leek echt net glas! Wel cool bedacht zo! :)

En dan dat uitzicht! WAUW!

Geniet ervan!

X ja vriendje :$