'A marked woman' - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu 'A marked woman' - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

'A marked woman'

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 September 2011 | Australië, Lilydale

Daar zijn we weer. Afgelopen twee weken hebben we nogal wat problemen gehad op het werk omtrent gastroenteritis (buikgriep). Eerst werd er op OverbeekLodge gedacht dat er een uitbraak was. Dit leek vals alarm. Echter, een week later kreeg onze eigen Suzan, die hier bij ons leeft,op donderdagavond last van gastro. Omdat we bij elkaar wonen en op verschillende afdelingen werken, mochten we alle vijf niet naar het werk vrijdag. Een vervroegd weekend dus. Linda en ik hebben die vrijdag lekker gelopen, naar Lilydale en naar Lilydale Lake. Was erg mooi, helaas regende het. Gelukkig had ik een poncho meegenomen, dus zo gek als ik ben, zijn we gewapend met poncho en umbrella gaan lopen. Zie foto’s!

Gelukkig was Suzan snel klaar met haar gastro, dus mochten we maandag weer naar het werk. Helaas bleek er toch een gastro-uitbraak te zijn. Het weekend waren de staff-members met bosjes uitgevallen met diarree en braken. Ook de elders van Overbeeklodge hadden er last van, dus niemand mocht van de ene kant van de straat naar de andere kant lopen.
Nu, inmiddels 2 weken verder, heeft Overbeeklodge nog steeds last van gastro en Prinses Margriet niet. Dus ik zit goed en Linda, Lobke en Suzan zitten in het gevarengebied. Dit heeft als resultaat dat Linda en ik alleen contact op het werk kunnen hebben via chat. Dit is best lastig, als je samen aan een project werkt. Maar we weten ons te redden.
Het project gaat al best goed. We hebben voor ons zelf al op een rijtje gezet wat we willen uitzoeken en hoe we onze tijd willen besteden. We zijn zelfs al begonnen het met het lezen van artikelen wat nog niet mee valt.

Op het werk ben ik inmiddels ook competent gevonden om de medicijnen zelf te mogen delen. Vind het nog wel moeilijk om te doen, omdat ik niet alle merknamen ken. Ik moet dus nog een hoop opzoeken terwijl ik bezig ben, maar ik leer steeds meer en het gaat steeds beter! Go Maraka dus! (yep, Marieke is moeilijk om uit te spreken, dus wordt het altijd Maraka).

Gisteren wilde het plaatje weg gaan brengen naar de tatoomeneer, zodat hij alvast kon gaan schetsen en mij in kon plannen. Ik had de keuze: vandaag of ergens na 22 okt.,,, Juist, doe maar vandaag? Ik ben dus vanaf zaterdag 17 september 2011 ‘a marked woman’ zoals Lee mij noemt.
Nu 3 maal daags smeren.

De andere meiden zijn dit weekend naar Sydney, dus het is rustig thuis! Konden we vandaag uitslapen, worden we wakker gebeld, zit Lee in het ziekenhuis met Kira. Blijkbaar hadden ze ons al de hele morgen willen bereiken dat Milly (de hond) toch echt naar buiten moest! Natuurlijk wisten ze ook te melden dat Kira slechts 5 hechtingen in d’r bolletje heeft gekregen en nu hoofdpijn heeft. Ze was op stap geweest en toen was er een fles op haar hoofd gegooid. Blijkbaar had ik al een mooie foto op mijn telefoon staan, maar die had ik natuurlijk te laat gezien.
Vandaag dus een rustig dagje, wellicht gaan Linda en ik dadelijk nog even naar Lilydalelake lopen.
The weatherforecast for tomorrow: 27 °C. We zijn benieuwd! Waarschijnlijk zal de verwachting nog zakken tot ongeveer 20 graden. Het is moeilijk in te schatten! Doen ze in NL toch beter, hulde aan de KNMI!

Tot de volgende keer!
Liefs xx

  • 18 September 2011 - 05:44

    Helma:

    Hey jij daar,
    Krijgen we ook een foto van de marked women?
    En zo te horen heb je het nog steeds naar je zin.

    groetjes Helma

  • 18 September 2011 - 06:49

    Linda Scheijmans:

    Hee Marieke,
    Leuk om je verslag te lezen.
    Zo te horen heb je het goed naar je zin :)! Een keer vervroegd weekend is natuurlijk nooit verkeerd haha.

    Succes en have fun!

  • 18 September 2011 - 09:29

    Paps:

    He "marked woman",

    wat doen we nu met je bed?????
    Geintje!

    Wandelen en in de regen nog wel...., respect.

    En, al naar het turnen geweest? Dat adres wat je van Rene had gekregen?
    Gaan we op dat gebied nog nieuws krijgen?

    Have fun

    ps: wij gaan zo ook wandelen. 'tis droog, bewoklt en fris.

  • 18 September 2011 - 09:49

    Marieke Geven:

    Vaders,
    Schip dat bed maar naar Australië zegt Lee! ;)
    With Love

  • 18 September 2011 - 10:53

    Docter Evil!:

    G'day Maraka,

    Het blijft altijd leuk om alles te lezen wat je schrijft, terwijl ik het meeste eigenlijk al weet! ;) Alleen dat van Maraka niet dan hè! :) Je snapt dat dat en blijvertje is! =D

    Nou have fun!

    Xje Stafke

  • 18 September 2011 - 12:37

    José/tante Sjaantje:

    Hallo Marieke,

    En...deed het geen pijn zo'n tatoo zetten...!!! Wat is het geworden..??

    Wat zullen die mensen beroerd geweest zijn en zo'n bacterie verspreid zich snel. Wel lastig dat je dan ook meteen "afgesneden" bent van elkaar....maar gelukkig was het ook weer snel voorbij.

    Ik...José dus....heb enorm moeten strijden voor het behoud van 24uurszorg op afroep....de staatssecretaris wilde alles versnipperen en de zorg naar de thuiszorg..nou dat zou een chaos worden en problemen opgeleverd hebben.
    Wij zijn voor de Tweede Kamer gaan protesteren...hebben in het AD gestaan...heb intervieuw op Radio1 en stadsradio Den Haag gegeven daarnaast veel kontakt met de Burgemeester van Wassenaar....kortom..We hebben gewonnen....samenwerken helpt echt.

    Nou meissie...nog veel succes daar en een fijne tijd.

    Liefs en knufff van,

    Tante Sjaantje/ José en een pootje van Spiky xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 23153

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: