Go Tigers! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Go Tigers! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Go Tigers!

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 September 2011 | Australië, Lilydale

Hallo allemaal!

Een late blog! Ben weer erg druk geweest afgelopen week, vandaar de vertraging. Heb me op stage verdiept in het delen van de medicatie en heb nu al 2 begeleide rondes gedaan! Nog eentje en dan mag ik het schijnbaar zelfstandig, maar dat moet ik morgen nog even navragen. Verder gaat alles goed, ik draai al lekker mee met de meiden en ze accepteren dat ik af en toe vragen heb. Ze helpen mij waar nodig en zijn erg blij met mijn hulp in de zorg. Het is echt geweldig hoe de meiden van de afdeling hier met studenten om gaan!
Ook de oriëntatiefase van het project gaat goed. Heb al een aantal artikelen gevonden die waarschijnlijk bruikbaar zijn, dus die moeten we maar eens gaan analyseren. We <3 Evidence Based Practice,,,
De afgelopen week heb ik ook aardig vaak gereden. De weg naar de gym kan ik al bijna dromen, aangezien ik de auto mee mag nemen om Kira en Linda te rijden. Ook naar het werk kunnen we komen, er zijn verschillende wegen die we inmiddels allebei kennen, dus dat zal ook wel goed komen.
Van het weekend zijn we naar de karaokebar gegaan in Chinatown. Samen met Linda, Kira, Brody, Ellie, Suzan, Lobke, Iris en Maud in de trein en tram. Het was een mooie opening van de avond. We hadden ons allemaal ingeschreven om een mooi liedje te zingen. Linda en ik hadden een duet geopperd, namelijk ons favoriet: Paradise by the dashboardlight. Helaas kwam alleen Kira aan de beurt, nadat zij haar mooie liedje gezongen had, zijn we met de taxi weer naar huis gegaan. Het was dan ook wel laat zat!
Zondag zijn we e-i-n-d-e-l-i-j-k naar t football geweest! Het was de laatste wedstrijd van het seizoen, North Melbourne (Kangaroos) vs. Richmond (Tigers). Beide team kwamen niet meer in aanmerking voor de finale dus er werd niet heel hard gespeeld. Desalniettemin werd er vrij fors gespeeld en er vielen rake klappen! Ik stel voor dat het Nederlands elftal eens een kijkje gaat nemen, zodat ze weten dat ze een lage pijngrens hebben en veel te agressief zijn naar de scheids en medespelers. Al die mooie, sportieve mannetjes in korte broekjes van het footballteam vallen, staan op en sprinten snoeihard verder zodat het spel doorgaat! En als ik zeg sprinten, dan bedoel ik ook sprinten niet zo’n soft loopje als meneer vd Vaart/meneer v Heijden,,, I <3 it =D Dus,,, Wij juichen voor the Tigers, hebben ze helaas verloren =(
Nu ander (goed?) nieuws, we hebben vliegtickets geboekt voor NYE>> Sydney!! We gaan naar Harbour Bridge, kan nu al niet wachten. Zo knallen Linda en ik als eerste van jullie allemaal het nieuwe jaar in, op de brug met mega vuurwerk! (aanvulling van Linda: om precies te zijn 8 uur eerder) *We’re so excited*
Vorige week heb ik *heel origineel* witte bonen in tomatensaus met worstjes en aardappeltjes gekookt. Geen idee, maar vooral Lee en Kira hadden deze combinatie nog nooit gehad maar vonden het wel lekker. Gelukkig. Vandaag heeft Linda bami gemaakt, was natuurlijk weer verrukkelijk.
Gisteren heeft Lee rosted Lamb gemaakt, erg lekker, gewoon van het bot. Het was eigenlijk een heel dijbeen wat we met zijn zevenen weggewerkt hebben, zo lekker was het! Zelfs Milly heeft meegegeten, zij kreeg de poot rauw. Deze is nu ergens begraven in de tuin, komen we volgende week wel tegen.
Komend weekend gaan Linda en ik nog een rondje lopen in de omgeving, mag ook wel eens. Dit doen we alleen als het goed weer is, anders gaan we ons uitleven op de Kinect/Wii.

Tot de volgende blog!
Liefs Marie

  • 07 September 2011 - 15:40

    Stafke!:

    Heya,

    Ben blij dat alles goed gaat daar! EN relax dat je de auto mag meenemen! Ook tof dat jullie een fijne sportschool hebben gevonden, die 24/7 open is! Ben vet jaloers! Vind het ook helemaal te gek dat jullie NYE in Sidney gaan vieren! dat word volgens mij echt een mega party! Wat zou ik daar graag bijzijn zeg! Och wie weet volgend jaar! ;) IK had wat filmpjes van het Aussie Football op YouTube gekeken, en inderdaad, hier kan "ons" elftal nog iets van leren!

    Nou het ga je goed! tot de volgende blog!

    Xje

  • 07 September 2011 - 17:56

    Opa:

    Blij te horen dat werken je zo bevalt.Zo te zien leer je ook nog wat.Na werktijd vermaak je jezelf wel,niets anders verwacht!!!!!!!Je zegt dat de Aussies harder ziijn als de Nederlanders.Aande foto's te zien waren die harde jongens niet aan het voetballen waar aan het rugbyen.Ons Ned. elftal (soft boys) hebben de afgelopen week twee keer gespeeld/Twee keer gewonnen. Met TIEN nul en eenkeer met TWEE nul/Nu even over onze vacantie/ In eenwoord prachtig.Hotel/ strand etenen vooral drinken. Mini scootmobiel twee keer probleemloos mee in vliegtuig.
    Ik ga sluitenmet heel veel groeten en kusjes van Omi en Opi xxx

  • 08 September 2011 - 10:00

    Floortje:

    Heya lil' sis!

    Superleuk wat jullie allemaal doen daar, vooral karaoke en football :D. Jammer dat ze niet meer aan jullie toekwamen joh :(.

    En NYE in Sydney :o, TE LEUK!!! Als wij nog inkopen aan het doen zijn, zijn jullie gewoon al in het nieuwe jaar (in t park, toch ;)?).

    Ik hoop echt dat ik miss nog kan komen, ik ga een gaatje zoeken cause I really wanna be there too!

    Veel liefs,
    Floortje

  • 10 September 2011 - 12:58

    Oma:

    Hallo meisje.

    Chauffeur en kokkin , klinkt goed !

    Zo aan jouw verhalen te horen keten jullie wat af, maar er wordt vogens mij ook serieus gewerkt.
    Goed zo ! :)

    Vanavond kijken wij voetballen naar meneer v.d. Heijden en de rest.

    Marieke maar weer fijne dagen en tot de volgende keer.

    Knuffel en heel veel liefs van
    opa en oma XX :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 23144

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: