Windicators! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Windicators! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Windicators!

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Augustus 2011 | Australië, Lilydale

Alweer een week verder, de tijd gaat hier zo snel!
Op stage heb ik tot nu toe denk ik al meer verpleegkundige handelingen gedaan dan ik mijn hele WPL1 (eerste stage) gedaan heb. Ik heb sowieso al de liften gebruikt, actief en passief! En nu ook (eindelijk) gekatheteriseerd en nietjes verwijderd. Verder de normale handelingen, denk aan de bloeddruk, wegen, bloedsuikers, billen wassen en bedden opmaken. Ik heb het erg naar mijn zin op stage en ik loop nu zo veel mogelijk met Anny mee, zij is een Div1, dus een verpleegkundige. Zij regelt de wondzorg, nieuwe katheters, injecties en alle andere verpleegtechnische handelingen. Ik heb meegekeken hoe zij een grote decibituswond (doorligwond) verschoonde. Deze zat op de stuit van de bewoner en je kon helemaal het bot zien, best diep dus. Super interessant! Ik zou hem de volgende dag verschonen, echter is de bewoner overleden die nacht, dus helaas voor mij, gelukkig is zij van haar leiden verlost.

Okee, nu leuke dingen! Vorig weekend zijn we naar Caribbean Market geweest! Deze was zo groot, het leek eigenlijk wel een zwarte markt, maar blijkbaar was alles wel legaal. Ik heb er ergens wel een fotootje van op mijn site staan.

Afgelopen week hebben we gewoon twee keer gekookt! Ofja, ik niet, ik assisteerde wederom als de beste :) Woensdag hebben we lam van de barbie gemaakt met aardappeltjes en groentjes. Dit laatste was een mengelmix van alle groentjes/kliekjes die IK kon vinden in de vriezer. Ik heb dus wel een bietje gekookt. Vrijdag hebben we zelf satésaus gemaakt met als doel: patatje oorlog. Lee en Kira kenden dit nog niet, en ze zijn dol op saté en frietjes, dus waarom ook niet ;) We hebben een hele pan saté gemaakt, van pindakaas met stukjes enzo, dus we hebben nu genoeg voor t komende half jaar ! Ja, die saté, die moeten we onthouden, is goeie shit.
Vrijdag zijn ook de andere studenten gekomen. Lobke, Suzan, Iris en Maud. Zij studeren verpleegkunde op het ROC in Tilburg. Ze zouden heel vroeg aankomen, dus wij zijn ook vroeg opgestaan om ze op te halen. Achteraf hadden ze een uur vertraging en hebben ze er ruim 2 uur over gedaan om door de douane te komen. Bummer dus, TE vroeg op (3.30am) en véél te laat op het werk uiteindelijk. Het zijn kei aardige meiden, die nog een beetje worstelen met de Engelse taal. Dit zal de komende tijd wel verbeteren, aangezien ze ook bij Dutchcare stage gaan lopen de komende 3 maanden.

Gisteren heeft Lee al haar moed bij elkaar geschraapt en heeft mij achter het stuur in de auto gezet. Het was mijn beurt om te rijden… ‘Goed… Left… Das effe wennen…’ Marieke achter het stuur, ook die foto zal ik nog uploaden. Lee heeft een automaat, dus dat scheelt, mijn linker hand is een beetje debiel, dus niet schakelen. Het ging op zich wel goed, echter moet je er rekening mee houden dat alles andersom is, behalve het gaspedaal en de rem. Goed, achteruit de garage uit, dat hebben we overleefd. Toen de oprit af, dat ging ook nog. Aangezien ik heb geleerd overvloedig veel richting aan te geven, stond mijn automatische piloot ook nu weer aan en haalde ik met mijn linkerhand de hendel over. Helaas voor mij, hillarisch voor Kira, Lee en Linda had ik de verkeerde kant van het stuur te pakken en had in de windscreen cleaners aangezet in stead of the indicators! Windicators dus. Gelukkig is me dit maar één keer overkomen en hebben we de hele rit overleefd.
Gisteren hadden we (Kira, Suzan, Lobke, Linda en ik) ook besloten om naar the city te gaan. Echter zou Lee dan twee keer moeten rijden om ons af te zetten op het station. Dit was niet goed genoeg, dus had ik de eer om te rijden. We zijn verder met de trein naar the city geweest, WAUW! Mega mooi, mega mooi, mega druk… Het is eigenlijk net zoals in Londen of Parijs, heerlijk om gewoon wat rond te dwalen in een te grote, drukke en volle stad! We hebben lekker op ons gemak gedaan, veel geshopt en dus ook te veel geld uitgegeven. Ik heb tot nu toe al drie paar schoenen, een nieuwe tas, een truitje en een riem gescoord,,, dat beloofd dus nog wat voor de komende tijd én de terugreis met te weinig kofferruimte.

Een mooi hoogte puntje van deze week is dat we ook zelf onze eigen cheesecake gemaakt hebben. Lee gaf uitleg, wij ieder een eigen cake. Dit was leuk om te doen, en nog verrassend makkelijk ook! Die moeten we een keer thuis proberen.
Een ander hoogte punt van deze week, is dat Linda een jurk heeft gekocht en die is niet eens zwart of wit! Jawel mensen, jullie lezen het goed, Linda in een bruin-achtige jurk en mooie schoenen eronder (maarliefst 3 paar met een veel te hoge hak)!
Het laatste mooie hoogte puntje, is dat we ons in gaan schrijven bij de gym, zodat we 2 tot 3 keer in de week kunnen gaan sporten. De andere meisjes willen niet mee, maar Kira wil dolgraag mee. We hebben al een keer gesport, als proefavond en dat is ons goed bevallen. Als het goed is gaan we vanavond alles regelen, zodat we 24/7 kunnen sporten! Like it! =D

Komende week maar even rustig aan doen met de portewallet, maar dat zal niet gaan lukken. Ik had natuurlijk weer het grandioos gekke idee om met alle zes de studenten naar een karaokebar in the city te gaan. Iedereen was wel into een gezellige avond, dus hebben we Kira, Brody en Ellie ook uitgenodigd. Dat gaat wat beloven! Heb er zin in! Eerst nog even een weekje hard werken op stage :)

Liefs xx Marie

  • 29 Augustus 2011 - 05:56

    Helma:

    Hey jij daar,

    Je heb het echt super na je zin als je nog maar terug wil komen haha

    groetjes Helma

  • 29 Augustus 2011 - 07:15

    Stafke:

    Heya, Klinkt allemaal supertof! Fijn dat je al allerlei handelingen hebt mogen doen op je stage. Pas maar op, straks bieden ze je nog een baan aan! Ook niet geheel vervelend trouwens, maar das zo ver om ff langs te komen met de bus! ;)

    Ik ben wel heel benieuwd naar de caribiën market, die zou ik echt wel eens live willen zien!

    Het ziet er naar uit dat je het de rest van je stage daar goed gaat uithouden!

    En je weet wat ze zeggen hè? "Time flies when u're having fun!" Maar dat zal met die karaoke bar wel lukken! Wel een filmpje maken hè? en op zijn valste door die microfoon schreeuwen, Weerterbergen-style! ;)

    Nou, have fun we'll keep in touch!

    Xje Stafke

    PS: Windicators! WAHAHAHAHAHAHAAAA


  • 29 Augustus 2011 - 09:06

    Marsha:

    Haha, zou ik ook zo kunnen doen (het zit immers aan de anders kant, dus best logisch)! Tja, dat baggageprobleem iedere keer.... wat was ik blij toen mijn bijna 4 kilo te zware koffer zo door de douane ging ;-). Ik zal voor jullie duimen dat ze niet te moeilijk gaan doen!

    Liefs, Mars

  • 29 Augustus 2011 - 10:27

    José/tante Sjaantje:

    Zo....Marie...dit is de ultime stage en ik vraag me dan ook af wat je bij 1e stage mocht doen...dit is het echte werk....even kreeg ik het idee dat het een vakantie was met een "rondleiding" door een verpleegtehuis...hahaha...

    Ja dat auto rijden lijkt me ook ingewikkeld als je zo gewend bent om rechts te rijden en dan zomaar ineens alles links....volgnes mij voelt dat heel fout aan...".komt wel goed schatje"...zoals in de reclame...

    En die portowallet...gave vertaling....mijn kinderen zijden vroeger...dan ga je toch naar de bank....tja da's ook niet oneindig hé..dat wordt lege flessen sparen......

    Nou meis....we maken over jou geen zorgen...geniet ervan en laat het allemaal maar op je afkomen.

    Liefs en een knufff..

    Tante Sjaantje...José en een pootje van Spiky xxxx

  • 29 Augustus 2011 - 10:45

    Geert:

    Hoi meid,
    je hebt die Aussies toch wel gewaarschuwd toen je ging rijden ;-)
    Maar als je nu meer de auto laat staan en te voet verder gaat slijten die schoenzolen wat harder en heb je geen overgewicht in je bagage..... Niet dan?!

    Have fun in de kwijlbar.

    Doei

  • 29 Augustus 2011 - 17:24

    Opa:

    Heb je relaas gelezen en er erg van genoten.Zo te lezen maak je daar wel het een en ander mee. Wat is nu het verschil in autorijden hier en daar? Is het alleen dat je met links moet schakelen of ook dat links voorrang heeft.
    Het werk bevalt je wel, denk ik. Mooi is nog het feit dat je erbij leert en natuurlijk meer ervaring opdoet dan hier bij opleiding.
    Gaan jullie echt naar de sportschool of naar een turnclub?
    Hier gaat alles z'n gangetje veel regen en weinig zon. Hopelijk is het bij jullie beter, dan kun je nog wat profiteren en omgeving bewondereen.
    Je foto's waren erg mooi, wij hebben er van genoten/
    Tot de vogende keer met groetjes van Oma en mij.xxx

  • 30 Augustus 2011 - 10:38

    Oma:

    Hoi Marieke :)

    Hier ook nog een paar woordjes van mij.
    Ik ben druk bezig met pakken voor donderdag !
    Wat een leuke mail met foto`s, dat vind ik fijn zo zie je ze meteen.
    En wat een gezellige groep daar, ook nog huiselijk met koken enz. Ik ben benieuwd naar de satesaus!

    Fijn zo`n grote market, maar het is zo verleidelijk, dat hebben jullie al ondervonden, maar wel leuk.

    Dan je rijles, was Lilydale gewaarschuwd? Ik vind het knap!
    Als je weer terugbent hoop ik dat je nog weet , dat we hier rechts rijden!!

    Nu even serieus.
    Meisje ik vind het geweldig dat je daar zo veel leert en zo veel mag doen.
    Petje af ! :)

    Marieke veel plezier met sporten en je zingen in de karaokebar.

    Groetjes aan allemaal.
    Voor jou een dikke knuffel en tot de volgende keer.

    Oma xxx :)

  • 30 Augustus 2011 - 20:15

    Renate:

    Nou, even over dat geld uitgeven. svp deze week even rustig aan doen. Volgende week volgt nog een beetje WB geld. Dan kun je weer gaan shoppen!

    dikke kus

    Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 23143

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: