Minpunt - Reisverslag uit Kilsyth, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Minpunt - Reisverslag uit Kilsyth, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Minpunt

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Augustus 2011 | Australië, Kilsyth

Jaja mensen, na mijn zeer positieve eerste blog over ons welzijn hier, heb ik ook het eerste minpunt gespot. Het is hier de bedoeling dat als er iemand ‘verder gaat’, binnen maximaal 48 uur (liefst 24) de kamer helemaal leeg is. Dat is niet heel fijn, aangezien je toch nog in je rouwproces zit in die tijd. Visie Dutchcare: lege kamer is geen geld van de overheid, dus weer vullen asap. Verder zijn ze niet zo onpersoonlijk ;)
Afin, dat was het enigste minpunt tot nu toe! Gelukkig…

De hele week hebben we gewerkt en worden we steeds bekender met de bewoners en met het (fijne) beleid van Dutchcare. Ik voel me erg thuis en welkom hier op het werk, zo ook bij Lee en Kira thuis. Dit weekend gaan we weer boodschappen doen, hopelijk een lokaalnummer opsnorren, zodat we ook smsjes kunnen ontvangen :).

Afgelopen dinsdag was het aan ons de taak om voor het eten te zorgen. Linda heeft heerlijke nasi gemaakt, mede door een geweldige overenthousiaste assistent, genaamd Marie. Kira, Lee en Kyle (zoon Lee) vonden het lekker, pfieuw! Linda kan goed koken ;) Afgelopen week heeft Lee ook cheesecake voor ons gemaakt, en dat recept ga ik zeker meenemen! Zo lekker, Mmm!!!

Een ding is me opgevallen. Ik ben in conversaties me er niet van bewust dat we in het Engels aan het praten zijn. Ik praat gewoon vrolijk in het Engels mee al is het met handen en voeten. Samen met Linda heb ik gebrainstormd en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk niet nadenk. Linda gaat er van uit dat ik onbewust denk. We hopen aan het einde van de stage toch wel vloeiend Engels te kunnen spreken. We doen ons best iig!

Dit weekend wordt weer dolletjes! Kira heeft allemaal wilde plannen, dus ben benieuwd wat we allemaal gaan doen.
De andere studenten komen woensdag. Ik ben benieuwd, ze komen met vier, twee bij Lee en twee bij Denise. Alle vier zijn ze 18, blijkbaar heel jong om in de zorg te werken (vindt men hier). Lee wil ons, als het weer beter wordt, meenemen naar de Zoo van Melbourne. Lijkt me erg leuk en kijk er dan ook naar uit.

Deze week is mijn camera overleden. Dit was te verwachten, aangezien hij in Cherso al kuren had. Geen nood, ook daar gaan we een nieuwe voor kopen, hopelijk dit weekend. Tot die tijd kan ik de camera van Kira lenen, al kan ik niet met deze overweg. (It’s a pink one as well!)

Het weer wordt hier steeds beter. Gisteren nog een beetje regen, vandaag 17 graden met zonneschijn. En geloof mij, die zon is heeerlijk warm! Ze lachen wel een beetje dat ik nu al mijn vest uitdoe als we in de zon zitten, “wacht maar op de zomer”. Maar heej, winter en 17 graden, daar teken ik voor! Volgende week wordt het nog beter, rond de 20 graden, dus we hebben niets te klagen. We love it!

Had ik al verteld dat de mensen hier enorm aardig zijn? Een van de collega’s bijvoorbeeld, zij gaat proberen te regelen dat ik in Lilydale in een gym mee mag kijken. Haar nichtje is ook coach en ze vond dat ik nogal straalde over turnen. Iedereen is hier zo vriendelijk, ze staan allemaal voor je open en je mag altijd vragen stellen. Hier verbaas ik me wellicht nog het meeste over.

Nu heb ik nog geen nieuwe foto’s, aangezien de camera rip is. Maar blijf vooral kijken op mijn site http://mariekegeven.mijnalbum.nl/

Veel Liefs dit keer vanuit Kilsyth VIC

  • 19 Augustus 2011 - 07:02

    Ingrid :

    Hey Marie,

    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Akelig om al meteen een kamer leeg te maken als er iemand overleden is, maar hier willen ze dat ook het liefst binnen 2 (hooguit 3) dagen. Ga maar shoppen a.s. weekend naar een nummer en camera. Wil kunnen smssen en wil graag veel foto's zien!!!!!

    veel liefs,
    Ingrid


  • 19 Augustus 2011 - 07:38

    Geert:

    He meid,
    niet te gewend raken aan dat mooie winterweer daar.
    Het is hier, hoog zomer, amper 17 graden (in Haarlem dan).

    Have fun.
    Doei

  • 19 Augustus 2011 - 09:58

    Marsha:

    Hey Marie!

    Life goes on, dat ga je daar denk ik vaker zien... Ik vond overigens dat je in Nederland al snel de kamer leeg moest hebben (hoorde van iemand 1 week), maar zodra men over uren begint, jemig!
    Enne, zoals je vader al schrijft....het is hier hoogzomer en de temperaturen schommelen rond de 17 graden, en dan mogen we nog van geluk spreken dat af en toe het zonnetje schijnt :s.
    Maargoed, dit weekend wordt het in het zuiden boven de 25 graden. De eerste keer sinds tijden dat de BBQ uit de kast wordt gehaald!

    Geniet van het weekend, en laat me weten wat je allemaal hebt gedaan.

    Liefs, Mars

  • 19 Augustus 2011 - 11:48

    José/tante Sjaantje:

    Hoi Marie,
    Da's knap...brainstormen zonder natedenken....ik geloof dat ik dit herken...!!!

    Leuk aappies kijken...wat een leven hé. Wel heel fijn dat ze ze zo open en aardig zijn voor jullie....dat maakt het dan weer aangenamer. Wererlwijd zijn mensen vervangen door dollar tekens...misschien verandert dat nog een keer.

    Shop en geniet ze en een groet vanuit Nederland...doeidoei

    Liefs,

    Tante Sjaantje...José en een pootje van Spiky xxx

  • 20 Augustus 2011 - 13:51

    Kelly:

    EY Ey!!

    Gelukkig dat je nog een minpuntje hebt ontdekt :P dan kom je tenminste nog terug ;) WEl beter dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er van!

    xxx Kelly G

  • 20 Augustus 2011 - 14:11

    Linda :

    Hoi Marie,

    alles goed down under?
    zo te lezen heb je het erg naar je zin op je stageplek en bij je gastgezin.
    Goed om te horen!
    Nog heel veel plezier en zal je reisverslagen regelmatig proberen te lezen.

    xx lin van de WB

  • 23 Augustus 2011 - 09:53

    Je Boi,:

    Hey schatteke,

    Tis wel raar dat alles zo snel snel moet als er iemand "verder gaat".

    En dat engels praten dat gaat heel snel hè? Leuk, leuk!

    Ben inderdaad benieuwd naar de zomer in Australië. Die zal allicht beter zijn dan onze "Zomer" hier!

    Nou have fun en tot spreeks!
    Xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kilsyth

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 23137

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: