Ellie's Bday! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu Ellie's Bday! - Reisverslag uit Lilydale, Australië van Marieke Geven - WaarBenJij.nu

Ellie's Bday!

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2011 | Australië, Lilydale

Zo, het weekend zit er weer op. Donderdag en vrijdag ‘fulltime’ op stage geweest, dat was leuk. Ik werk op de Princess Margriet Aged Care Facility, op de Han & Judy Overbeek Lodge. Dit zijn twee locaties met high- en lowcare bedden die naast elkaar liggen. Na 10 weken wisselen we van plaatsen, zodat we een breed beeld krijgen van de zorg die er geleverd wordt en op welke manier dit gebeurt.
Ik heb nu voornamelijk te maken met highcare ‘elders’. Er wordt veel gebruik gemaakt van tilliften en de elders kunnen niet veel zelf meer. Er zijn enkele elders die nog veel zelf kunnen. Het streven is dat de bewoners zelf zoveel mogelijk doen in de ADL (algemeen dagelijks leven).

Nu kan ik nog niet veel doen op het werk, ik moet eerst weten wie waarbij geholpen wordt en hoe dit in zijn werk gaat. Ik sta momenteel op afdeling Vogelzang, alle mensen zijn nog (redelijk) goed bij zijn. De afdeling is wel gesloten, maar zo voelt dat niet. Ik heb nu twee dagen meegelopen en heb nu al kunnen constateren hoe anders het is dan in Nederland. Ik weet wel waar ik oud wil worden!!! De bewoners hebben hier zelf heel veel keus en er wordt ook naar hun keuze gevraagd. Als ze bijvoorbeeld niet uit bed willen komen, mag dat. Als ze op hun kamer willen eten, kan dat ook geregeld worden. Ze zijn niets verplicht. Alle vpk’s nemen de tijd voor de elders, ook dit is prettig om te zien. Wat wellicht heel grappig is, is dat de elders Nederlands en Engels door elkaar praten. Het personeel kan vaker beter Engels dan Nederlands dus zijn ze blij me onze komst. Het is heerlijk om met de elders een Nederlands praatje te maken over van alles en nog wat!
We hebben de opdracht gekregen om het voedingsprogramma te verbeteren, dus dat zullen we eens gaan bestuderen. Nu is het nog heel ingewikkeld, aan ons de opdracht een duidelijk en sneller model te maken zodat de verpleegkundige (vpk) het beter kunnen hanteren.

We krijgen vaak te horen dat we goed Engels spreken, daar staan ze van te kijken. Ik vind dit nog wel mee vallen, moet je me over 5 maanden eens horen!

Zaterdag zijn we inkopen gaan doen, heel veel, want we hadden weinig bij (denk aan mini-shampoo en -deo). Lee heeft ons meegenomen naar een winkelcentrum(pje). We keken onze ogen uit, 3 mega supermarkten, heel wat kledingwinkels, 2 slagers, n groenteboer, koffieshopjes, medicare en nog veel meer! Alles bij elkaar dus, maar dit scheen slechts een kleintje te zijn, de grotere kwamen we nog wel tegen. Overigens, ze hebben hier Aldi (jeuj! Stukje thuis;) ). Boodschapjes gedaan, sloffen gehaald, ’s avonds erg koude voeten, nu niet meer.

’s Avonds waren we uitgenodigd op de verjaardag van Ellie en Brody, vrienden van Kira, zij werden 18 jaar (nu officieel drinken en je rijbewijs halen in 1 dag, is geen goede combi trouwens). We zijn rond 9 uur naar Ellie gegaan om daarna naar de club te gaan, so let’s go clubbing! Eenmaal daar aangekomen, stonden we niet op de list, dat was Brady vergeten door te geven, kleine bummer. Wij terug met de trein en Lee heeft ons weer opgehaald. Achja, volgende keer beter, nog 24 weekenden over ;)

Zondag zijn we met z’n 5en (Linda, Kira, Lee, Ryder (kleinkind Lee) en ik) naar Mount Dandenong Sky High gereden, ergens op een heuvel waar je leuk uitzicht hebt. Zie foto’s. Daarna zijn we op de terugweg vogeltjes gaan voeren. Dit war erg leuk, alleen kon Ryder niet lang genoeg stilstaan, dus alle vogeltjes vlogen telkens weg. Linda en ik hebben zelfs vogel(tjes) op onze hand gehad!
’s Avonds we had our First real Aussie Barbie! Haha gelukkig hebben we binnen gegeten, aangezien het redelijk koud is ’s avonds (overdag trouwens heeerlijk, zonder jas-weer!)

Zo, nu is het veel te lang geworden, dus de volgende keer meer :)

Liefs Marie
Ps. Foto’s te vinden op http://mariekegeven.mijnalbums.nl/


  • 15 Augustus 2011 - 09:09

    Helma:

    Hey jij daar,

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin en ben blij hier kun je de jas overdag gerust aan al is het voor de regen

    groetjes Helma

  • 15 Augustus 2011 - 09:13

    Stafke:

    Heya,

    Supertof dat alles zo goed bevalt en tja, dat winkelcentrumpje daar kan de Munt zo te horen nog een puntje aan zuigen!

    Nog 24 weekende? zo klinkt een half jaar eigenlijk opeens een stuk korter!

    Kusje Stafke

  • 15 Augustus 2011 - 09:13

    Marsha:

    Hey Marie!

    Wat een leuke foto's. Ik wil ook een papegaai op mn hand!
    Enne...oud worden daar in Australië klinkt goed ja...geen gezeur aan je kop, maar gewoon doorgaan met je eigen leventje! Reserveer maar vast een plekje voor me ;-).
    Lekker dat je zoveel shop-mogelijkheden dicht bij huis kent, dat kenden Floor en ik niet....

    Nog super veel plezier, en tot de volgende keer!

    Liefs, Mars

  • 15 Augustus 2011 - 09:51

    Geert:

    Hey Marie,

    kei leuk daar! Ook leuke foto's.
    Vogeltjes voeren uit je hand ;-)

    Mam en Floortje zijn onderweg naar Parijs. Zij zullen zich straks ook nog wel melden.

    Have fun, mate.

    Doei

  • 15 Augustus 2011 - 10:20

    Ingrid :

    Hoi hoi,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Leuke foto's trouwens van jou en Linda.
    Nog veel plezier deze week en ik ben benieuwd naar je volgende bericht.

    liefs, Ingrid :) xxx

  • 15 Augustus 2011 - 16:12

    Mama En Floortje:

    Bonjour vanuit een très sunny Paris!

    Zoals je al vertelde, interessant om te horen hoe de zorg daar geregeld is, echt heel anders dan bij ons :o... Je zult daar misschien ook veel meer voldoening krijgen van je werk.
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie product eruit gaat zien, maar die zie ik wel een keer komen :)!

    Heel veel succes en veel liefs!
    xxxx

  • 15 Augustus 2011 - 18:16

    Steve:

    Zo te horen erg naar je zin maar ook wel wennen:) hopen dat het zo leuk blijft :D wat wel zo zal zijn denk ik:)
    xxx

  • 16 Augustus 2011 - 15:58

    René G:

    Hoi Marie, goed om te zien dat je al denkt in hun taal. Wie wil daar nu niet oud worden! Heb je mijn mail ontvangen, over de cursus in Melbourne, die ik je naar je mailadres heb gestuurd? Vedel plezier verder.

    See you mate

  • 16 Augustus 2011 - 20:41

    Oma:

    Hallo Marieke :)

    Wat een fijne stage heb je daar.
    Lijkt me leuk om met de elders nederlands te spreken. Zal voor hun best een beetje moeilijk zijn.
    Dat ze daar op zo`n fijne manier oud mogen worden, is toch heel wat beter dan hier, zoals we onlangs ondervonden hebben !

    Je bent volgens mij al helemaal ingeburgerd "verjaardagfeestje "naar de "club ". Uitstapje met z`n allen.
    Leuke foto`s gemaakt.

    We kijken uit naar je volgend verslag!

    Wil je Linda heel veel groeten van ons doen ?

    Jij weer fijne dagen en heel veel liefs van opa en oma XX :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lilydale

Marietje goes Down Under

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2012

Laatste keer,,,

06 Januari 2012

Busy Busy Busy!

24 December 2011

=)

20 December 2011

Little Joey <3

11 December 2011

Piet, de hulpsinterklaas
Marieke

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 23138

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Marietje goes Down Under

Landen bezocht: